Saturday, December 26, 2009

result oh result


Tanjong Malim-24 dEcembeR,-teka teki mengenai keputusanpeperiksaan semester 1 sesi 2009/2010 yang selama ini menghantui kotak fikiran pelajar2 at48 akhirnya terjawab. Apabila ia diumumkan semalam di mysis.upsi.edu.my. Perasaan sanubari pelajar2 at48 terus disentap dan tertanya-tanya apakah nasib mereka pada semester kali ini , samaada mencapai matlamat yang dihajati atau tidak,. Dikotak fikiran mereka masih terbayang-bayang mampukah sekali lagi untuk mengecapi anugerah senarai dekan seperti mana yang telah dicapai oleh pelajar2 at48 pada semester lepas..Terdapat beberapa pelajar at48 yang beranggapan bahawa semester3 adalah sem yang paling mencabar berbanding sem2 yg sebelum ini,,hal ini demikian kerana ia adalah pertama kali bagi warga2 at48 mengambil sebanyak 4 paper math..disamping itu,terdapat juga beberapa subjek “KILLER” iaitu c++,multivariable clculus dan lain2 yang dikatakan bisa menggugat-gagitkan akauntabiliti pelajar2 at48 untuk menerpa ke mercu anugerah senarai dekan..Di samping itu, terdapat juga beberapa dr warga at48 yang terpaksa berperang antara tnggungjawab sebagai pelajar dan pelbagai komitmen organisasi..Namun,keputusan exam yang diumumkan semalam adalah merupakan jawapan...iaitu jawapan bagi persoalan yang selama ini menghantui benak fikiran warga2nya...
Walau apa pun yang berlaku, sebagai seorang pelajar dan bakal guru, kita seharusnya bersyukur dengan segala apa yang dikurniakan oleh Pencipta yang maha Agung. ‘kehebatan seseorang itu bukanlah bergantung kepada kecemerlangannya,tetapi bergantung kepada bagaimana ia “memahami” dirinya sendiri’ Jangan sesekali menyalahkan takdir, sebaliknya cuba fahami dan dalami setiap sesuatau yang tejadi..”jika hari ini kita gagal, tidak bermakna kegagalan tersebut akan berterusan”,”Sejarah mengajar kita erti kematangan dan kegagalan pula mengajar kita erti kejayaan,”setiap kejayaan yang diperolehi haruslah diteluskan lagi agar dpt mghasilkan suatu produktiviti yang mapan,,cewaahhhh!!!! falsafah plak.
Di sini penulis ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan tahniah kepada semua Mahasiswa/I UPSI at48 terhadap keputusan yang diterima dan terima kasih juga kepada semua pensyarah yang mendidik kami tanpa mengenal erti jemu.. “Jangan rasa kecewa sekiranya mendapat keputusan menyimpang daripada apa yang dihajati. Sebaliknya ubah mentaliti untuk bangkit semula. Manusia yang gagal adalah manusia yang tidak bangkit semula setelah kekecewaan.....”---pesanan penaja.(EH)

1 comment:

iyaka said...

hurm...yela tu....

Post a Comment